Известно е, че редовните фитнес упражнения и добрата двигателна активност зареждат с енергия и помагат за извайване на стройна фигура. Но освен това те са полезни за психиката, създават усещане за благополучие, спомагат за активизиране на вътрешните сили и допринасят за положителни промени в различни аспекти на живота.

Много хора предпочитат да се излежават на дивана, вместо да отидат във фитнес залата и да отделят 45 минути за упражнения. В никакъв случай тези 45 минути не бива да се смятат за загубено време, защото фитнес тренировките не само поддържат тялото в добра физическа форма, но и помагат в борбата с депресията и тревожността, категорични са психолозите.

Какви са ползите от фитнес упражненията?

1. Помагат за извайване на тялото.

Когато отсъстват излишни килограми и сме доволни от своята фигура, то психологически се чувстваме много по-добре. Това помага за съхраняване на мотивацията за работа и постигане на успехи, повишава самооценката и увереността в себе си.

2.  Повишават настроението.

Искате да се разтоварите след тежък работен ден? Не бързайте да си налеете чаша вино или друг алкохол. Фитнес упражненията много по-ефективно повишават настроението, при това не е необходимо да се подлагате на дълга или уморителна тренировка. Физическата активност, включително по-леките упражнения, стимулира производството на хормони, които дават усещане за спокойствие и хармония.

3. Зареждат с енергия.

Усещате умора, а краят на работния ден все още е далеч? Доказано е, че редовната физическа активност повишава издръжливостта. Фитнес упражненията увеличават постъпването на кислород и хранителни вещества в тъканите и подобряват работата на сърдечносъдовата система. Благодарение на по-ефективната работа на сърцето и белите дробове, човек се зарежда с нова енергия.

4.  Подобряват съня.

Посягате ли често към сънотворните медикаменти, за да заспите? По-добре се откажете от тях и се заемете с фитнес упражнения. Физическото натоварване улеснява заспиването и спомага за по-дълбок и качествен сън, което от своя страна се отразява положително както на жизнения тонус, така и на настроението. Всички знаем колко мрачни и потиснати се чувстваме, ако не сме се наспали на повечето хора им е необходим качествен сън не по-малко от 8 часа).

5.  Премахват негативните мисли.

В свободното си време, когато не се занимаваме с нищо, рискуваме да „зациклим“ върху въпроси, които ни тревожат и да се появят негативни мисли. Спортните занимания мотивират човек да излезе от дома, да се откъсне от тревогите и безпокойството, да пренасочи мисленето си в по-позитивна посока.

6.  Помагат в борбата със стреса.

Много хора смятат, че се освобождават от стреса, предизвикан от житейски трудности с помощта на алкохол, храна, гледане на телевизия. Всички тези начини в крайна сметка се оказват неефективни и задълбочават съществуващите проблеми, а нерядко прибавят и нови. Физическата активност е много по-добър и здравословен начин за борба със стреса, тъй като ефикасно отстранява нервното напрежение, зарежда с нови сили и пренасочва ума за търсене на нови начини за справяне с трудностите.

7. Стимулират синтеза на „хормона на щастието“

Физическите упражнения стимулират производството на ендорфини, които имат успокояващ ефект и помагат в борбата с депресивните състояния. Винаги е трудно да се направи първата крачка и да се установи редовен режим на спортни занимания, но специалистите са категорични, че фитнес упражненията значително намаляват симптомите на депресия.

Спортът и физическата активност доказано подобряват самочувствието, укрепват здравето и зареждат с нова енергия. Специалистите препоръчват 45-минутни упражнения 5 или 6 дни в седмицата, като хората със здравословни проблеми задължително трябва да се консултират с лекар преди началото на фитнес тренировките. 

Свързани статии