Защо при еднакви фитнес тренировки и спазване на еднаква диета едни жени отслабват бързо, а други не могат да свалят и грам от теглото си? Виновници за тази разлика са генетиката и хормоните. Всяка жена може да отслабне, достатъчно е да определи своя тип фигура и да следва съветите на Barbara Schmidt, нутриционист и фитнес инструктор, специалист по хранене в Norwalk Hospital (Кънектикът, САЩ).

При всяка жена една от четирите жлези с вътрешна секреция е по-активна от другите, което влияе на обмяната на веществата в организма и следователно се отразява на визията. Затова женската фигура условно се разделя на 4 типа. Класификацията не е абсолютна (хормоналният фон е изключително сложен), но ако се вгледате внимателно ще откриете кой от четирите типа преобладава при вас.

Apple.jpg
Тип ЯБЪЛКА

Доминират надбъбречните жлези
Признаци: Горната част на тялото е по-едра от долната. Широки рамене, изразени гърди, тесен таз, силни ръце и крака. Кожата е еластична, отсъства склонност към поява на целулит. Натрупването на излишни килограми започва от областта на гърдите, ръцете и корема. Жените от този тип с лекота формират мускулна маса.
Психологически портрет: Лидери по природа, тези жени бързо вземат решения, не харесват да им бъдат давани съвети и винаги поемат отговорност за действията си. Обикновено нямат мярка нито в работата, нито в спорта, нито в храненето.
Предимства: Изглеждат стройни, дори и да имат склонност към напълняване, отсъства целулит, кожата им е свежа, гладка и еластична.
Недостатъци: При наднормено тегло този силует се сдобива с черти на „борец“ - тялото наедрява в горната си част, като бедрата и дупето остават малки и стегнати.

Препоръки
Хранене: Препоръчителна е вегетарианска диета. Да се избягват сметана, масло, всякакви сосове и шоколад.
Самоконтрол: Необходимо е периодично да изключват от съзнанието си всякакви ангажименти и задачи и да се наслаждават на прости неща, като ромолене на поточе или шепот на вятъра.
Фитнес: Адреналинът, който се синтезира от надбъбречните жлези изисква постоянна активност. Подходящи са бягане, аеробика, каране на ски и особено плуването, което позволява перфектно оформяне на тялото без покачване на мускулната маса.

jpg.jpeg
Тип БАНАН

Доминира хипофизата
Признаци: Тялото на тези жени е като на тийнейджър – с тесни бедра и удължена талия. Малки ръце, немного дълги крака и по-едра глава. Трудно качват килограми, обикновено напълняват в коремната област.
Психологически портрет: Интровертни, склонни към изкуство и наука, често пъти замислени до такава степен, че забравят да се погрижат за тялото си.
Предимства: Благодарение на равномерното разпределение на мастната тъкан дълги години изглеждат стройни и с перфектна фигура.
Недостатъци: Ако напълнеят, излишните килограми се натрупват преимуществено в областта на талията. Забавеният лимфоток е причина за поява на отоци и отпускане на кожата.

Препоръки
Хранене: Препоръчва се прием на по-малко въглехидрати и повече протеини. Може да консумират спокойно всякакви зеленчуци, пълнозърнести продукти и подправки. Трябва да ограничат млякото и сладкишите. Храносмилането им е чувствително към биоритмите, затова закуската трябва да е обилна, а вечерята - минимална.
Самоконтрол: Дамите, принадлежащи към типа банан са чувствителни към нюансите, към заобикалящите ги аромати, звуци, оттенъци. В дома им трябва да има повече цветове, ароматни свещи и цветя.
Фитнес: Силовите тренировки ще помогнат за придаване релеф на тялото, прибиране на корема и подчертаване на талията.

Hourglass.jpg
Тип ПЯСЪЧЕН ЧАСОВНИК

Доминира щитовидната жлеза
Признаци: Фигурата на тези жени е с форма на пясъчен часовник. Обикновено натрупват излишни килограми в областта на корема и дупето, а ръцете и краката им остават слаби дори и при наднормено тегло.
Психологически портрет: Весели, активни и общителни, те бързо заразяват с ентусиазма си околните и често пъти са душата на компанията.
Предимства: Ако жената, принадлежаща към творческия тип не е склонна към напълняване, фигурата й на практика ще е идеална (90–60–90).
Недостатъци: Много крехки кости, трудно формират мускули, кожата е фина, суха и лесно губи своя тонус, наблюдава се и склонност към целулит.

Препоръки
Хранене: Продукти със зелен цвят, като марули, броколи, зелен фасул, грах, спанак, както и разнообразни млечни продукти. Трябва да избягват хляб, алкохол, кафе и захарни изделия.
Самоконтрол: Енергийната им система се нуждае от постоянно „подгряване“. Горещият душ помага за стимулиране на кръвообращението, премахва чувството на тревожност и релаксира целия организъм в края на деня.
Фитнес: Препоръчителни са танците. Жените, принадлежащи към творческия тип са потенциални „сови“, затова за максимална ефективност тренировките трябва да се провеждат следобяд.

Pear.jpg
Тип КРУША

Доминират яйчниците
Признаци: класическо женско телосложение с по-тясна горна част и закръглени бедра.
Психологически портрет: Загрижени, отзивчиви и очарователни по свой собствен начин дами. Бързо намират общ език с околните, интуитивно чувствайки тяхното настроение. Забавената обмяна на веществата е причина за външната летаргия, която обаче е лъжлива и скрива истинска вътрешна буря от емоции.
Предимства: Дори и доста да напълнее тази дама не натрупва излишните килограми в областта на талията, а закръгленото коремче се появява последно.
Недостатъци: Изразена склонност към напълняване и поява на целулит. В младежките си години обикновено са пухкави. Повечето жени от този тип напълняват много по време на бременност.

Препоръки
Хранене: Консумацията на повече плодове ще стимулира обмяната на веществата. Полезни са всички видове зеленчуци, особено броколи и соя, както и риба и нетлъсто месо. Трябва да забравят за сметана, масло, сосове, шоколад и тестени изделия. Сутрин храносмилателната система на тези дами работи вяло, затова може да пропуснат закуската. Чувството за глад е максимално изразено в периода от 17 до 22 часа.
Самоконтрол: За дамите, принадлежащи към тип круша е жизнено необходимо общуването с приятни хора. Самотата е абсолютно противопоказана, така както и контактите с агресивни хора. За отстраняване на негативната енергия ще им помогнат дихателните упражнения и йога.
Фитнес: Заради забавената обмяна на веществата е необходимо да изпълняват колкото се може повече упражнения за издръжливост. Плуването помага за добрата форма, но не и за оформяне на тялото. Най-доброто време за тренировки е ранното утро и втората половина от деня.

Свързани статии